Bolmen är huvudnumret i internationell marknadsföringskampanj

Under tisdagen invigdes en marknadsföringskampanj för sjön Bolmen. Kampanjen genomförs av Visit Sweden tillsammans med kommunerna runt sjön för att uppmärksamma Bolmen internationellt.
Ut med Bolmens strand står nu en skylt med texten: ”Bolmen – more than an IKEA toilet brush”, för att på ett humoristiskt sätt visa att Bolmen är så mycket mer än en toalettborste. Avtäckningen av skylten är avstampet i Visit Swedens kampanj "Discover the Originals". Kampanjen kommer att bestå av filmer, bilder och texter om Bolmen och visa upp sjön internationellt.
Upptäck originalen
Kampanjen ”Discover the Originals” är Visit Swedens största internationella kampanj på länge och den kommer att nå ett par hundra miljoner människor i UK, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Norge, Danmark och USA. Kampanjen kommer att lyfta 21 platser i Sverige som IKEA har lånat sitt namn ifrån, bland annat Kallax och Ektorp.
Upptäck originalen och läs mer om kampanjen på Visit Swedens webbplats
Smålands sjörike
De kommuner som omger Smålands sjörike är Värnamo, Gislaved, Hylte och Ljungby. Smålands sjörike är en förening med syfte att kommunerna runt sjön Bolmen ska samarbeta kring utvecklingen av platsen.