Sömn

Sömn behövs för att kroppen och hjärnan ska få vila, återhämta sig och bearbeta intryck. När du sover bra på natten klarar du lättare av stress och påfrestningar under dagen.

Bättre vanor

I sömnskolan analyserar vi vilka beteenden och vad i livssituationen som bidrar till sömnproblemen. Vi använder oss av övningar för att förbättra förutsättningarna för god och återhämtande sömn. Målet är att förbättra och normalisera sömnmönstret så att kroppens egen återhämtning kan fungera som den ska. Deltagarna för en sömndagbok så att det går att följa de förändringar som uppnås.

För den person som aktivt provar de olika metoder som presenteras är prognosen för förbättrad sömn mycket god.

Vi erbjuder sömnskola

Du få hjälp att reda ut hur dina vanor och rutiner påverkar din sömn, och få stöd att göra de förändringar i vanorna som du själv önskar. Det finns möjlighet att träffas både enskilt och i grupp.

Sömnskola höst 2017

Sömnskolan ges vid fem tillfällen i grupp:

 

Onsdagar grupp 1: 6 september, 20 september,4 oktober,11 oktober, 25 oktober

Uppföljning 6 december

Tid: 16.30-17.45

 

Måndagar grupp 2: 16 Oktober, 30 oktober, 13 november, 20 november, 4 december

uppföljning 15 januari

Tid : 16.30-17.45

 

Anmälan på mail eller telefon se kontakt

 

Granskad 2017-09-07
av Therese Strömberg

Skriv ut